DPG Media

Opzetten van nieuwe verticals, optimaliseren van de verkooppagina’s en onderhouden van het design system.

DPG Media Logo
Missie

De afdeling Circulation van DPG Media is de commerciële spil van het bedrijf. Het team onderscheidt zich doordat het jong, ambitieus en professioneel is. Door de afdeling Circulation worden jaarlijks honderdduizenden abonnementen geworven. De werving van deze abonnementen vindt plaats door middel van grote (media)campagnes maar ook via zogenoemde onderstromen en abonneer pagina’s.

Eindresultaat

Als UX designer binnen de afdeling Circulation heb ik gewerkt in een multidisciplinair team en was ik verantwoordelijk voor het ontwerpen van een prettige klantbeleving voor verschillende uitingen. Vrijwel alles werd uitvoerig getest door middel van kwantitatieve- en kwalitatieve testen.

Impact

Tijdens mijn tijd bij DPG Media hebben we lossebladen.nl gelanceerd en hebben we bladcadeau.nl een volledige rebranding gegeven. We hebben de verkooppagina’s van alle grote merken verder geoptimaliseerd en het design system uitgebreid en verder geïmplementeerd.

DPG Media is de grootste uitgever van Nederland met sterke nationale, regionale en lokale merken als AD, Het Parool, de Volkskrant, Donald Duck, Libelle, Margriet en Flow.

DPG Media Verticals UX Design

Opzetten nieuwe verticals

Bij DPG Media heb ik een aantal nieuwe verticals opgezet, waaronder lossebladen.nl en bladcadeau.nl. Op basis van business requirements, huisstijldocumenten en user stories heb ik wireframes en een interactief prototype opgezet. Deze is vervolgens uitvoerig getest met een aantal gebruikers. Aan de hand van de uitkomsten van deze test, heb ik het uiteindelijke design geoptimaliseerd en zijn de verticals ontwikkeld. De verticals worden continu gemonitord en er vinden diverse A/B testen plaats om op iteratieve wijze te blijven optimaliseren.

Optimaliseren van de verkooppagina’s

In een team van content- en CRO specialisten hebben wij op basis van gebruikersinterviews problemen in de sales funnel geïdentificeerd en hiervoor diverse oplossingen geformuleerd. Gebaseerd op deze hypotheses gaf ik als UX designer diverse A/B testen vorm. Op deze manier worden de verkooppagina’s van alle merken continu doorontwikkeld en geoptimaliseerd.

DPG Media UI Design Verkooppagina's
DPG Media Design System

Onderhouden van het Design System

Het DPG Design System is dé centrale plek voor (herbruikbare) UX elementen. Denk hierbij aan logo’s, kleurcodes, typografie en design tokens. Het DPG Design System kan medewerkers helpen bij het maken van landingspagina’s, e-mails en andere digitale producten voor alle nieuws- en magazinetitels en verticals. Het UX team zorgt ervoor dat het Design System up to date is en dat er constant op wordt door ontwikkeld.

“In de ruim 1,5 jaar dat we samen hebben gewerkt heb ik Roxanne leren kennen als een gedreven UX designer die hard werkt en goed om weet te gaan met de dynamiek in de online markt. Enkele deliverables van Roxanne zijn geweest: lossebladen.nl en bladcadeau.nl. Daarnaast heeft ze veel samengewerkt met onze CRO specialisten en hiervoor meerdere A/B testen ontworpen. Roxanne is een zeer prettig persoon om mee samen te werken en heeft ons enorm geholpen in de onboarding van zo’n 30 extra merken in onze ‘online marketing machine’.”

Maurice Arnold
Marketing Manager Automation
DPG Media

Wil jij jouw project naar het volgende niveau brengen?

Ik help je graag op het gebied van UX en UI design.
Neem contact op om te kijken wat ik voor je kan betekenen